Slut tvättmaskin

När jag tvättade för någon vecka sen började tvättmaskinen lukta konstigt, innan har den bara låtit konstigt. Så jag slog av den och konstaterade att den var slut. Sen har den bara stått i badrummet utan att göra nytta, det är ju inte helt lätt att frakta bort en trasig tvättmaskin utan bil, man kan ju inte gärna lasta den i cykelkärran. Nå, hur som helst så kom min mor på att brorsans kompis jobbar på Återvinningen eller vad det nu var, så hon fixade så att han och brorsan kom och hämtade maskinen igår. Tack för det. Nu har vi ingen tvättmaskin, men det får vi leva med ett tag, tur att vi har bra tvättstugor. Badrummet ser mycket större ut med ens också, så nåt positivt får man väl se med saken.
Dessutom har jag fått Kronan att komma och hämta våra fula garderober som stått och tagit upp en massa plats i hallen, så nu ser den också helt stor ut! Jag vill måla om där, och sen stoppa in en fin byrå eller en skänk eller nåt, men det får vänta några månader tills vi har lyckats spara ihop lite pengar igen. Eller, måla om skulle jag kunna göra nu, vi har kvar färg från vardagsrummet och det skulle nog bli fint i hallen också, men det känns lite jobbigt, när vi målat om tidigare så har man ju kunnat stänga om sig så inte ungarna och hunden ränner runt där, men det är ju lite svårt att stänga av en hall, vi kan ju inte gärna gå in och ut genom balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback