Sthlm nästa!

Imorgon åker vi! Planet går 12.35, men för att flygbussarn har så j*vla underliga tider måste vi åka hemifrån redan 9.10, ta flygbussen 9.30 och det innebär alltså att vi får sitta på Kallax i typ 2½ timme innan det är dags att kliva ombord.. Jaja, dom har väl nån lekhörna där också antar jag...
Jag har lyckats packa allt i min lilla fina kabinväska, så jag slippe checka in bagage iaf, det är bra.
Måste bara kolla dom är skumma bestämmelserna, vi tänkte ju ha med drickyoghurt att förtära på flyget, undrar om jag måste stoppa dom i påsar eller vad?
LÄste lite på Luftfartsverkets hemdia och det verkar ju lite lagom krångligt...
"Lägg dina behållare med vätskor, som inte får rymma mer än 100 ml (1 dl), i en genomskinlig en-liters återförslutningsbar plastpåse." - Javisst, såna har vi ju hemma! Inte... Äh, det finns ju att få där, så det löser väl sig.
"Du får i första hand ta med så mycket barnmat och dietmat som du behöver under flygresan." -Ja, dit borde väl vår yoghurt räknas? Det är ju ungarna som ska äta den (säger vi, att den ena är till mig behöver väl ingen veta?).

Visst förstår jag att det är terrorhot och fan och hans moster, men det här verkar ju goddamn krångligt! Är min hudkräm från Apoteket alltså en vätska som måste packas i plastpåse? Tandkräm (det ska vi iofs inte ha med oss, men ändå)? Vattenflaskor ska vi också ha, men dom ska jag fylla efter vi gått igenom säkerhetskontrollen, så det borde inte bli några problem..

Äh, det är väl lika bra att vi är ute i enormt god tid eftersom det garanterat kommer bli tjorv.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Ha så kul :-)

Postat av: Lillo

Jag skulle ha lyxat till med taxi istället för så lång väntetid :D

Jag fick packa ner mitt läppglans och lypsyl i plastpåse. Sen hade jag glömt ett till lypsyl så jag fick plocka fram det på rullbandet och sätta ner det också :D

Hoppas ni får det mysigt!

2006-12-04 @ 11:09:21
Postat av: Heidi

Hoppas ni får en bra resa!

2006-12-04 @ 12:08:44
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Kristina

Lillo: Jag funderade på taxi, men att boka en sådan med barnstolar i skulle gå loss på 400:-, det kändes inte värt det...

2006-12-04 @ 20:44:58
Postat av: Heidi

Du jag såg att hela företaget där hade går i kk nu, fort gick de! Tur att du inte hann säga upp dej..

2006-12-06 @ 13:04:22
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Lilla Spöket

Inga lekhörnor på Kallax så vitt jag vet, men ett hyffsat café!

2006-12-07 @ 16:10:09
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se
Postat av: Camilla

Kristina, ser det bättre ut nu i min blogg?, tog bort döskallarna ;)

2006-12-08 @ 00:27:12
URL: http://mammamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback