Det går framåt

Igår målade jag taket och första varvet på väggarna. Sen tog grundfärgen slut.. Det var ju inte tanken från början att måla taket så det gick lite mer än beräknat... Miika har iaf cyklat till K-Rauta och köpt mer grundfärg nu så alldeles snart ska jag ta itu med andra varvet, sen ska den riktiga färgen upp och sen är det klart! Apropå färg, så vilken jäkla prisskillnad det är på olika affärer, det är ju helt sjukt. Grundfärgen på K-Rauta kostar 229:- för en 10-litersburk. Igår var jag förbi Spektrum som ligger mycket närmare och kollade vad det kostade där. Deras billigaste burk gick loss på över 700:-! Mer än dubbelt så dyrt! Helt sanslöst! Det känns som att det är rätt värt att cykla några kilometer extra när man sparar så mycket på det.
Apropå cykla så har jag gått ner 2 kilo sen jag köpte cykeln, det känns ju trevligt. :) Mitt minskade sockerintag har säkert nåt med saken att göra också, det känns skönt att det är på väg neråt igen. Jag önskar att jag kunde komma under 65 kilo nångång, så lite har jag inte vägt sen jag träffade Miika, det är 5 år sen nu.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vill ju se lite bilder på jobbandet! en sån där "halvvägs färdig- bild" på en vit vägg och en vitpricikg Kristina! *hehe*
Gissr på att Alma & Freja oxå gärn hjälper till ifall du behöver assistans!

För ett tag sedan målade vi om i Mannes rum (läs klädkammare, du vet där vars Annas Hugo oxå sover), det blev äppelvita väggar med en randig fondvägg (blå- ocg grönandig!!) Apläckert!

Hoppas det blir fint oss er oxå!

Kram Milla

Postat av: Camilla

Här finns bild på Mannes "rum"

http://mammamilla.blogg.se/020406174937_mera_manne_rum.html

2006-07-19 @ 18:41:44
URL: http://mammamilla.blogg.se/
Postat av: Minna

Nä, det är inte den Maria. Den här kvinnan var kring 45 iaf...

2006-07-21 @ 09:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback