I fredags...

...kom vi äntligen iväg till IKEA. Eller äntligen, det hade varit öppet 9 dagar så.. Vi for strax efter8 på morgonen, jag, mamsen och Alma. Ko dit kvart i 10, det öppnade 10. Norpade två kundvagnar och gick in, väntade på att det skulle öppna så vi kunde lämna Alma i leklandet, sen var det fullt kaos. ALLA samlades som värsta proppen precis i början, så vi tog ett snabbt beslut och hittade en genväg till lagret, sen började vi längst bak och arbetade oss mot början igen. Vi kom dock inte långt innan 1 timme hade gått och det var dags att hämta Alma. Mamma gick till restaurangen och tog ett bord och jag hämtade en motvillig unge som inte gick att locka med mat. Matkön var ju också intressant, det tog på ett ungefär 100 år att få sin mat, men det var billigt iaf (85.- för mat åt mig och Alma inkl. tre efterrätter, vi kunde inte bestämma vilken som såg godast ut...).


Med lunchen avklarad kändes det som att det var dags att börja shoppa på allvar, så nu letade vi oss mot början där folkmassan hade tunnats ut betydligt. Kikade lite på sänggavlar och soffor, inte för att vi ska köpa nu, men det är ju kul att kolla.
Först vid småprylarna blev det intressant, jag hittade glas och en liten stekpanna och tvättkorg och en himla massa smått och gott. Jättemysiga kuddar till soffan, en gigantisk kudde att ha som läskudde i sängen, lampor till hallarna och vardagsrummet (fast
den jag helst ville ha i v-rummet var slut *snyft*). Plockade på mig en massa batterier och glödlampor också, sånt är ju aldrig dåligt att ha.
Någonstans halvvägs blev Alma lite trött så vi bäddade ner henne i en av vagnarna med våra jackor som underlag. Jättegulligt.
På ta själv-lagret blev det ett Lack sidobord och på impuls ett nytt soffbord, Magiker, dagen till ära nersatt i pris till facila 349:-, det hade varit dumt att inte köpa det.
Köerna var enorma, efter en liten stund insåg vi att Alma hade det roligare i leklandet så jag gick dit med henne. Det tog väl typ 45 minuter att ta sig till kassan, helt otroligt. Men jag hade inte väntat mig att slippa köa så det var ändå inte så illa, vissa som varit där tidigare fick visst köa i typ 3 timmar och det hade varit lite väl.
När vi äntligen var klara så var klockan 17.30! Bara att lasta in allt, tur bilen är en Saab så det finns lite packutrymme.
Det var en underhållande resa, nästa IKEA-tripp hoppas jag dock blir lite mindre hysterisk och går aningens snabbare, vi ska spara pengar ett tag och sen satsa på att köpa ny sovrumsmöbler och soffor. :)

Kommentarer
Postat av: Minna

ååh, blir såå sugen! det är våran tur den 7:e :) HURRA! :)

Postat av: Heidi

Ah härligt! :D Tvbordet är snyggt ju, jag vart också små sugen när vi va dit men jag vill inte ha med en glasskiva igen som vi ha nu, går inte hålla rent ju ;) Fläckar hela tiden de pallar inte jag ;) ;)

2006-11-26 @ 15:50:31
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Heidi

Tss ja, de går ju men man måste ju torka av varje dag ;) Och noga för att de inte ska vara "flamigt" tss orkar inte ;) Nä men så jobbigt är de inte! Jag vill också ha ett nytt bord, ett massivt men jag vet hurdant, och vilket slags som skulle passa, ojoj problem :D :D :D :D Du vilken tid skulle lillo o co komma imån?

2006-11-26 @ 17:39:49
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Lillo

Tack för igår :)

2006-11-28 @ 08:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback