Ekonomi...

Jag har suttit och räknat nu ikväll.. Vi är säkert fattiga med mångas ögon sett, men jag tycker ändå vi har det bra, vi kan äta den mat vi vill och göra vad vi vill (inom rimliga gränser förstås, vi kan inte sätta oss på flyget till soligare länder imorgon dag och inte om ett år heller för den delen, men det är inte så noga). Vi kan till och med spara lite pengar varje månad. Ommålningen hemma och den nya tv:n har vi betalat helt med sparade pengar. Vi har inga lån förutom på lägenheten. Det finns många med fler och bättre prylar än vi, men som i gengäld har en massa lån att betala av också.
Fast inte skulle jag tacka nej till att vara lite rikare. Skulle jag få jobbet jag har sökt nu skulle kanske min månadsinkomst dubblas om inte mer. Det är ju helt sanslöst? Vad gör man med så mycket pengar? Jävlar vad jag skulle spara några månader, sen skulle jag dra loss på jordens shoppingrunda, och inte här i Luleå, utan kanske typ i Sthlm eller så (eller för att önskedrömma ordentligt typ London)... Och fixa mer här hemma! Kanske betala nån för att slita istället för att göra det själv till och med. Det skulle vara najs.
Men tills vidare är jag faktiskt nöjd med hur vi har det nu, vi har det tillräckligt bra.
Och imorgon ska jag på stan och spendera pengar. Jag behöver nya fina tröjor och sockar och underkläder, och datorn behöver en ny mus, den vi har nu har börjat dubbelklicka och det är störigt.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Slå en pling senare så får ni komma över, nice! :)

Postat av: Lillo

Allt blir vad man gör det till. Om jag ägnar livet åt att snegla åt vad andra har så kommer jag aldrig vara nöjd med mitt eget :)

Jag vill också vara bra på att spara...

2006-10-26 @ 10:06:10
Postat av: minna

precis samma är det för oss. varken per eller jag har mycket pengar (jag tar bara ut strax över 3000 i FB), men vi lyckas ändå spara en del pengar varje månad. på papper borde vi vara fattiga, men det är vi inte. :)

2006-10-26 @ 18:25:46
URL: http://minnapinna.webblogg.se
Postat av: sussan

jag är åxå nöjd med hur vi har det, trots att vi inte kan lägga undan några stora summor direkt. Men vi har tid för varandra och det är det viktigaste!

2006-10-26 @ 23:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback