Jaja...

Jag får väl blogga lite iaf så ni inte saknar mig alldeles för mycket.. ;)
Idag hade vi möte i Öjebyn och planerade mässan, det blir nog himla kul tror jag. Alma släppte jag av hos mormor på vägen, dom lagade palt som vi sedan for och åt av, mycket mumsigt.
På vägen hem hyrde vi film,
Frostbiten. En höjdare, se den!
Imorgon blir det äntligen nya bilstolar, det blev ju inget i lördags eftersom barnens hus måste "verifiera" skiten.. jag trodde ju liksom att försäkringsbolaget redan hade fixat det med dom, men nädå, tydligen inte.. Men men. Vi har kommit fram till att ungarna får likadana stolar också, vi köpte ju en cosmic xtp till Alma för att jag fick för mig att den var större och det kändes ju sjysst att ha en stol som är bäst i test liksom. Visst är den bra, men den är skitjobbig att montera, tung att släpa på (eftersom vi inte har egen bil händer ju det ibland), den tar massor med plats i framsätet och behöver stödben i baksätet och den känns helt enkelt rätt jobbig.. Vi har ju en britax freeway också som Alma hade först och som Freja har nu och den är bra mycket smidigare att flytta omkring och när jag jämförde hur Alma sitter i båda stolarna så har hon lika mycket kvar på båda tills den är urvuxen, så det är ju bara onödigt att ha en otympligare stol om den ändå inte räcker längre. Jag kollade med snubben på barnens hus och det var ok att ta två såna istället för exakt dom stolarna vi byter in.
Imorgon ska vi även en sväng på storheden och leta rätt på en byrå eller garderob till Almas rum. Byrån hon har nu börjar dels vara för liten och dels så håller den på att falla i bitar. Jag såg en snygg på Jysk, den ser ut lite som Ikeas MALM. Den var inte hög, utan hade 2 rader med 3 lådor på varje rad, det känns ju rätt perfekt. Tänkte flytta Frejas kläder dit kanske också och desutom köpa fler förvaringsbackar (typ Elfa) på Rusta så kan jag stoppa dom i garderoben vars sjalarna är nu. Då kanske vi äntligen får plats med alla våra prylar som nu är instuvade på de mest underliga ställen. Det är fan jobbigt att inte ha tillräckligt med förvaring.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag såg dig nog på sjalbarn :-)

Postat av: Heidi

Heey! Du ang staden imorgon så måste jag avboka, jag/vi har blivit riktigt krassliga jag har knappt nån röst, och är dålig! Så vi får ta de en annan dag..

2006-10-09 @ 18:16:29
URL: http://heidik.webblogg.se
Postat av: Anonym

vi har också kassa förvaringsutrymmen. det suger!men du, jag tror jag såg din vän (som har klara o oskar) på tv? vet du om hon ska vara med i outsiders, eller såg jag heeelt fel?

2006-10-09 @ 21:50:28
Postat av: Minna

men vafalls! jag skriver ju ALLTID namn! ja, det är jag som är "anonym". måste väl ha trillat bort, på nåt konstigt sätt? jag missade outsiders, hoppas det går i repris!

2006-10-10 @ 14:41:25
URL: http://minnapinna.webblogg.se
Postat av: Marlene

Ja men vi tänkte börja kl 16... nog hinner man väl en hel del fram till 20:30 :-)

2006-10-11 @ 01:10:30
URL: http://busbarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback