Alla dessa beslut och funderingar..

Vad ska jag göra av mitt liv? Vad ska jag bli när jag blir stor? Jag har ingen aning! Just nu har jag ju jobb, men det är ju ingen vidare framtid, jag ser inte mig själv där om ett år. Jag skulle vilja ha gymnasiekompetens, men då måste jg ju plugga och hittills har jag inte varit så sugen på det eftersom det ju innebär att jag måste ta lån, hur kul känns det? Men vad finns det annars att göra? Grilla burgare eller vidareutbildning? Framtiden ligger ju helt klart i att jag utbildar mig, men till vad då? Fast det är ju inte så himla aktuellt nu, först lär jag ju behöva plugga nåt år innan jag kan börja fundera på sånt. Ska jag bli barnmorska? Det skulle vara så coolt! Eller sotare? Det är också ett yrke som tilltalar mig av någon anledning. Eller något annat? Vadå i så fall? Sen finns det nåt som heter "Rekryteringsbidrag". Då kanske slipper jag ta lån, iaf första året om jag fattat rätt. Jag verkar uppfylla villkoren iaf. Då känns det inte lika tungt. Åååh, jag vet inte alls vad jag ska göra, eller var jag ska vända mig! Ska man gå till komvux och kolla med dom? Först måste jag leta rätt på mitt betyg, jag har ju faktiskt läst en del ämnen och fått rätt bra betyg i dom. Sen måste jag typ kontakta Miroi och få betyg därifrån, jag vill minnas att jag fick VG eller MVG i webdesign när jag läste där, och kanske betyg i nån annan kurs också, men jag var inte så engagerad då.
Blä, det är så jobbigt att tänka på sånt här, jag vill inte, men jag måste!
Vad ska ni bli när ni blir stora?

Kommentarer
Postat av: Minna

barnmorska, är det tänkt. hoppas det bär.

2006-09-18 @ 08:26:47
Postat av: Marlene

Jag har samma problem, jag har ingen som helst aning om vad jag vill bli när jag blir stor :-) Men jag verkar ju också kanske uppfylla kraven för Rekryteringsbidrag man kanske skulle kolla upp det :-)

Postat av: Camilla

Jag är utbildad förskollärare så det är bara att ta hand om de små liven resten av livet! *s*
Det kostade mig 220 000kr... *satans studielån...*

Hoppas du hittar din väg snart!!

Kram Milla

2006-09-18 @ 19:44:50
URL: http://mammamilla.blogg.se/
Postat av: deleine

Vi kan ta lån och plugga komvux tillsammans du och jag så får vi juh iallafall sällskap...... Jag ska börja plugga i januari har jag tänkt!!!

2006-09-18 @ 20:34:27
URL: http://deleine.blogg.se
Postat av: deleine

hmmm vet inte riktigt

2006-09-18 @ 21:16:14
URL: http://deleine.blogg.se
Postat av: Lisette med Alice & Lo

Jag tänkte mig pedagog och arbeta med utsatta barn och ungdomar. Men om det blir så blir det om 2 år...

2006-09-19 @ 09:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback