Inredningsplaner

Imorgon ska jag t tag i att förvandla en del av datarummet till extrahall. Ska släpa upp vår gamla skohylla från källaren, kanske spika upp en hylla på väggen och skruva upp funkis, vägghyllan mamma så lägligt köpte på ikea idag. I den ska det rymmas alla miljoner mössor och vantar och sånt som vi har.
 


Det ska till krokar också, att hänga jackor och sånt på, men det får vänta tills vi tar oss iväg till ikea, mamma bara for iväg dit utan att säga nåt i förväg, och så ringde hon när jag var på jobbet och undrade om det var nåt vi ville ha, då får man lätt lite kortslutning.
Hon köpte lampan vi vill ha till vardagsrummet iaf, så den ska också upp imorgon.



Dessutom ska jag få tummen ur och fota soffgruppen vår och lägga ut på blocket, så kanske vi får råd att köpa ny soffa nån gång, en divansoffa är det som hägrar. Så jag vill göra om lite i vardagsrummet alltså också, fulskänken ska ut och jag funderar på att istället stoppa in denna:


Jag vet att det blir mycket ikea, men det är ju typ det enda vi har budget för...

Till hallen är jag sugen på STARK, den såg skitsmart ut, hatthylla och hängare och skoförvaring i ett, dessutom krokar i lagom barnhöjd också. Blir nog två stycken att stoppa bredvid varann isf, eller iofs kanske inte det behövs när vi har plats för kläder i datarummet också. time vill tell.

Dessutom ska det målas om i hallen, tapeterna där är verkligen skabbiga... Och om jag får in ett rött skåp i v-rummet behövs det nya gardiner där tror jag, men det är ju lätt fixat. :)

Som ni kanske hajar så planerar vi en tripp till ikea, typ när jag fått lön, bara den blir någorlunda vettig.

Alma är hostig och Freja verkar lite varm, så vi får se om det blir något sova inatt, F har redan varit upp en sväng och ligger med M i sängen och tjurar nu för att hon inte får ränna runt. Alma hostar så man tror hon ska kräkas ibland.

Jag pratade ju med chefen förresten, jag hade ett vagt minne av att det på mitt anställningsavtal står att jag ska jobba "Deltid, 35-40h/v i snitt" och det har jag inte jobbat senaste månaden (eller typ någon månad undantaget november), då blev det 31h/v i snitt (ja, jag räknade..). Men eftersom jag inte kunnat hitta avtalet har jag inte gjort något åt saken, men i förrgår bad jag G på kontoret att fixa en kopia åt mig och där stod det samma sak jag mindes, så idag pratade jag med chefen som faktiskt fixade fler timmar åt mig. Skönt det, så han inte började tjorva och skylla på lågsäsong osv.

Nä, over and out, jag ska ju ha lite ork att fixa till härinne imorrn. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback