Nolia

Mamma ville ha med mig på Nolia idag, det tyckte jag var en bra idé, så vi for. :) Vi kom dit typ en halvtimme efter dom öppnat och det var redan enorma mängder med människor, men vi fick iaf parkera rätt nära en ingång. Jag gillar att gå på mässor och marknader och sånt, alltid kul att kika på alla möjliga prylar. Jag fick mina solbrillor putsade med nåt  "mirakelmedel" och dom blev tamejfan jävligt rena och bra, fortfarande ikväll var dom rena och fina fast dom legat i min väska flera timmar medans jag jobbade. Vi smakade på en massa gott, tunnbröd, kött i olika former, friterad camembert med hjortronsylt, fudge i olia smaker (himmelskt!) och innan vi åkte köpte vi varsin lyx-tunnbrödrulle. Apgott! Jag köpte en väska, jag vill ju som ha nån bra grej att frakta prylar i, men jag lyckas aldrig hitta nåt jag trivs med mer än mina tygkassar som är rätt fula och som är jobbiga att bära när dom är fullastade, men jag tror att den här väskan blir bra. Sen ramlade vi över dammsugar-rör (spännande va?), jag har tänkt i några veckor nu tt vi borde byta ut vårt, för det är helt kört, men det blir ju som aldrig av, men nu fanns dom ju där framför näsan på mig och kostade billigt, så ett nytt rör blev det.
Sen hittade jag fina
Minna och hennes übergulliga lilla Nora och hjälpte till med sjalknyt, det såg mycket gosigt ut, varför blir bebisar stora så fort? Min bebis var helt vild halva dagen, ville ner och gå, försökte stage-diva från min rygg när hon skulle åka där, och bänglade järnet halva tiden hon satt på magen. När hon fick gå ner och gå gick hon åt fel håll hela tiden och var allmänt rätt ogosig, fast sen när hon somnade var hon rätt trevlig igen.. *s*
Efter Nolia brände vi på hemåt (mamma kör som en biltjuv) och jag tog en snabbdusch och begav mig till jobbet (Korvgubben inne i stan den här dagen, brukar vara vid Coop Arena annars) för att lära mig steka burgare, så jag inte bara står i kassan hela dagarna. Det gick bra hur som helst. Jag är lite mör i benen nu, först Nolia i typ 4 timmar, sen jobba (stå upp hela tiden typ) 4 timmar till och sen promenera hem, för min cykel är inna och blir fixad, det var nån pryl vid kedjeskyddet som lossnat eller hur det nu var. Jagskulle hämtat den idag men det hanns bara inte.
Imorgon hoppas jag på fortsatt fint väder, jag tänkte njuta av sommarens sista dagar och bege mig till Aronsbadet med ungarna och Heidi och hennes Jesper. Bara jag orkar cykla dit, mina ben är sm sagt lite slut just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback