Gott te

Jag köpte ett så gott te idag på stan, det heter Rooibos ChoChiMon och innehåller bland annat av kanel och choklad. :) Det doftar gudomligt!
Häromdagen hade vi syjunta hos Lina, jag fick fler byxor sydda och dom blev superfina, bl.a. ett par i det underbara blå tyget med svarta prickar till Freja.
Åh, just det! Vi ska äntligen få nya bilstolar! Det har bara tagit försäkringsbolaget hundra år (eller runt 4 månader..) att komma fram till det! Så imorgon åker jag till Barnens Hus med dom gamla stolarna och byter ut dom mot nya! Jippie!
Ikväll blir det Hex på tv6 (hehe, det rimmar ju), hoppas det är sevärt, eller kanske inte, för det slutar först halv 1 och då tänkte ju jag sova sen någon timme.. I helgen är jag iaf ledig och kan vila upp mig, det ska bli skönt. :) Jag gillar jobbet, men det är ändå trevligt med lite chilla-tid ibland.
Nästa vecka måste jag leta rätt på någon fin byrå eller annan klädförvaring till Almas rum, den byrå hon har nu är fin men trasig, så det är ju inte så bra. Dessutom är den alldeles för liten. Det är något vi faktiskt lider viss brist på här i lägenheten, förvaringsmöjligheter. Det finns ju bara 3 garderober varav endast två är med hyllor (eller egentligen bara en, vi har elfa-backar i den andra) och där ska alltså alla våra prylar rymmas.. Inte så sannolikt... Planen är att skaffa en sideboard till v-rummet, en byrå/skänk till hallen och så kanske nåt fint att ha i sovrummet också, typ kombinerat tv-skåp/garderob, men man ska ju liksom ha råd med sånt också, just nu har vi inte det. Miika har inte fått någon FP än fastän det är nästan 2 månader sen vi skickade in ansökan.. Det är lagom kul att vänta så länge på pengar.
Nä, nu måste jag sluta, Hex börjar ju alldeles snart!

Kommentarer
Postat av: deleine

Jag har också druckit roiboz(hur det nu stavas)hittade det till och med i påsform på ica... fast med fruktsmak. lycka till med förvarings sökandet.

Postat av: Josefina

Jag har sett hela serien av hex och jag tyckte att den var rätt bra... (fråga mig sen igen när du sett några av avsnitten, om du nu orkade stanna uppe och såg den)

2006-10-09 @ 17:21:38
URL: http://skare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback