Fem saker

I brist på hjärna att tänka ut nåt intelligent att skriva om.

Fem saker i min frys
* Hjortron (fådda av svärmor för 100 år sen men man kan ju inte slänga hjortron, det är ju så gott)
* Kyckling (basen i matlagningen)
* Raskens grova rostmacka (alltid bra att ha i reserv)
* Fryst mango (Frejans och mammans favorit-efterrätt)
* Frysta grönsaker (bra när man inte ids göra sallad (dvs jämt typ)

Fem saker i min klädkammare/garderob
* Bärsjalar
* Filtar
* Kläder såklart
* Osorterat jox (typ gamla tjocksockar, tidningar, galgar osv)
* Ikea-kassa (till tvätten)

Fem saker i min bil
Bil?
Fem saker i min handväska
Handväska? Jag har en lite tygkasse jag brukar pula grejer i när jag ska iväg.
* Våtservetter
* Haklapp till F
* Bajspåsar (bra till mycket mer än att plocka hundbajs)
* Börs
* En liten trasa att torka kiss/kräk/snor med

Vad har ni i era gömmor?


Kommentarer
Postat av: Camilla

har redan svarat! ;)

Bajspåsar kan jag tänka mig är bra till mycket, kanske borde bli nästa investeringen...

See ya´

Postat av: Minna

men kristina! koka sylt av hjortronen! finns det nåt godare än hjortronsylt? snabbt går det också att koka - jag lovar!

2006-07-11 @ 15:08:43
URL: http://minnapinna.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback