Sockersanering..

Jag tänkte försöka sockersanera mig själv lite. Jag är ju inte så himla hemsk, men o´boy:en till frukost (och ibland även på kvällen) borde jag ju kunna leva utan, och visst kan man leva utan att äta godis/kakor några gånger/vecka?
Glass är ju lite trist att avstå från nu när det är sommar och allt, men jag har upptäckt att Wayne´s säljer apgoda smoothies, och jag tror att det finns på Blå Gåsen också, så då blir det en sån när vi blir sugna på nåt svalkande inne i stan (fast Alma får glass om hon hellre vill det).
Jag ska se till att alltid ha frukt hemma, vindruvor är ju perfekta när man blir sötsugen och nu finns det ju gott om andra frukter att mumsa loss på också, nektariner, jordgubbar, plommon osv.
Det går nog bra det här.


Kommentarer
Postat av: Lisette med Alice & Lo

Roligt att du bloggar mer :) Jag försöker också sockersanera för jag vet hur mkt bättre jag mår när jag gör det. En timmes promenad om dagen försvinner hela tiden ut i tomma intet för mig :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback