hur fan tänker folk???

Hur kan man få för sig att montera ett babyskydd framåtvänt? Eller låta sin tvååring åka framåtvänt, och det dessutom i en stol endast avsedd för bakåtvänt åkande? Eller vända sin 2-åring framåt och ha för avsikt att göra detsamma med lillasyskonet så snart h*n väger nog mycket?
Jag fattar verkligen inte hur folk kan ta såna risker med sina barns liv, det handlar ju för fan om liv och död! Läser dom inte info om hur barn ska färdas i bil? Läser dom inte instruktionerna för sina bilstolar? Jag blir så jävla förbannad när jag ser och hör sånt här så jag vet inte var jag ska ta vägen, det stör mig något enormt!

Kommentarer
Postat av: Heidi

FYFAN!! Det är ju helt sjukt, jag tycker de är till o med för tidigt att vända Jesper fast än han är "större" än en fyråring!!

Postat av: Li

Helt sanslöst! Och ännu värre är när folk har bebisar och barn lösa i bilen utan stol alls. *Grrr*

2006-09-06 @ 10:44:59
Postat av: Anna

Kan man ens montera ett babyskydd framåt??? Vi funderar visserligen lite smått på att köpa en framåtvänd stol till Hugo som han kan ha i mormor och morfars bil nu såhär vid 3½år och jag tycker det känns som lite på gränsen till om jag vill...

2006-09-06 @ 16:36:09
URL: http://spencer.blogg.se
Postat av: maria k

men vart har du sett det här? eller läst det?
du kan inte bara skriva sådär, jag är för nyfiken, jag måste veta vem som gjort så!!! om det går...

2006-09-06 @ 22:04:39
Postat av: Trollmorsan

Har du sett det med egna ögon? hmm klurigt..det finns ju ungar som är super långa och då genom lite inlevelseförmåga kan inte känslan av att behöva sitta knölad med benen i bilen vara så trevligt och framförallt inte skönt. Att ha en liten baby framåt låter ju väldigt allvarligt. Jag hade nog vid det laget lagt mig i och sagt att dem använder barnstolen och babyskyddet fel. Synd att inte alla vågar :/

2006-09-07 @ 21:52:03
Postat av: Trollmorsan

"Japp, jag har sett det med egna ögon.. Babyskyddet satt fast i en (parkerad) bil på stan, jag smög runt en stund och väntade på ägare men jag var tvungen att gå till sist, ena tvååringen är typ i Almas storlek, dvs inte alls för stor för att sitta bakåt och den andra är visserligen lång, men jag har sett längre ungar än så sitta alldeles utmärkt bakåtvänt, den familjens motivering för att vända framåt var att bakåtvända bilstolar tar så mycket plats... *suck*"

Ok så det är en 2 åring och en äldre, det är iaf hur jag uppfattar på ditt senaste svar ;) men i din blogg stod det (uppfattade här) att det äldre barnet är runt 2 och den yngre som fortfarande åker i babyskyddet enligt egen beskattning inte kan vara äldre än ½ år. Det var mest det jag reagerade på, men sedan att det finns långa ungar som är mycket längre än "normal kurvor" och man sätter dessa o sitta bakåtvänt ser jag då som vanvård, tänk dig o sitta o få knäna upp i ansiktet vid minsta lilla kraftiga bromsning, då utgår jag ifrån att ungen är äldre. Och du,det verkar som att du känner dem? Känner du inte då av att plikten kallar:)skulle jag veta så hade jag nog fört fram det på ett fint sätt åt dem det berör än skriva om dem på nätet, antagligen gör dom ett fel som är helgalet och behöver en "tillsägelse" av något slag.

2006-09-08 @ 06:43:40
Postat av: Trollmorsan

ok, men dra kanske ngn story åt familjen kan ju ge dem en aha upplevelse *tips* då minskar ju risken för att man blir idiot förklarad. Trevlig helg:)

2006-09-08 @ 13:01:51
Postat av: Trollmorsan

käftigare? Jag? Ge mig nummer och adress så ringer jag *skämt och sido* Äsch raka puckar...skulle då jag göra, man behöver ju inte betraktas som otrevlig. Dem flesta gillar nog att man är ärlig det är väl lite oärligt att sitta och kackla o vara as lack bakom ryggen typ.

2006-09-08 @ 13:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback