Händelselöst

Det är inte mycket som händer här nu. Igår var vi på kalas hos en jobbarkompis, typ 10 pers + 2 tokiga ungar i en minimal etta, det var, eeh, intressant... Dessutom var det rätt sent och jag fick väcka F för att komma dit, så hon var inte på topp. Men det var ändå rätt trevligt. Jag har sytt kjolar åt ungarna, men problemet med uppfållning kvarstår, det blir inte fint att göra det på morsans maskin, maskinen på syjuntan vill inte samarbeta och jag har inte kunnat ta mig förbi Lina än för att sy där, så det är ju lite smådrygt. Trist när saker är så nära färdiga och det bara krävs en (egentligen simpel) grej för att få färdigt, och så strular det...
Jag provsydde mössor igår också, mönstret var bra, men återigen så är inte mammas maskin den bästa för att sy i trikåtyger, alltså krävs även där ett besök hos Lina eller att jag väntar till onsdag och syjuntan. Dessutom har maskinen fått nått ryck och vägrar sy annat än raksöm, det är ju kul. Inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback